fbpx
7 prostych sposobów jak poprawić swój stan
spełniona,  tylko dziś

7 prostych sposobów jak poprawić swój stan

7 prostych sposobów jak poprawić swój stan do wykonania tylko dziś, tylko raz. Bez wielkich obietnic i przyrzeczeń. Tak po prostu.

Zmień tryb życia na zdrowy … brakuje Ci witamin … jesteś ospała, nerwowa, nieobecna …

… wiem, powinnam zwolnić … wiem, powinnam dbać o siebie, wiem, powinnam …

Ile razy te słowa słyszysz od ludzi i w swojej głowie? Rodzina, koleżanki, kto Ci to powtarza? Chcą dla Ciebie dobrze. Ale Ty na samą myśl o kolejnej rzeczy, którą musiałabyś dodać do swojej już i tak długiej listy obowiązków, jesteś chora. Nie dziwię się.

Zacznij o delektowania się jedzeniem, otwierania okna i uśmiechania się.

Co Ty na to? Brzmi prosto i da się znieść. To są moje sposoby na lepsze samopoczucie. Jedyny wysiłek, jaki musisz w niej włożyć, to pamiętanie o nich.

Wypróbuj każde ćwiczenie raz, tylko jeden raz i sprawdź, jak się z nim czujesz. Ich idea, to zrób to tylko dziś. Bez wielkich obietnic i przyrzeczeń. Tak po prostu zrób po jednym zadaniu każdego dnia. Po tygodniu zdecyduj, czy chcesz kontynuować.

Dla Ciebie 7 prostych sposobów jak poprawić swój stan zdrowia fizycznego i duchowego.

1. Pamiętaj, aby oddychać

No ja wiem, że oddychasz i nie ma w tym żadnej sztuki, ale…. Możesz się zdziwić jak dzięki oddychaniu poprawiłam jakość swojego życia.

Głęboki wdech, wstrzymaj oddech i długi wydech. Powtórz kilkakrotnie. 

Po pierwsze to Cię uspokoi, gdy jesteś zdenerwowana. Uciszy myśli, gdy ich potok zaczyna Cię zalewać. Ułatwi zasypianie, gdy przewracasz się z boku na bok.

Jak ja to robię?

Ilekroć czytam, ćwiczę oddychanie. Również przed snem wykonuję kilkominutową serię głębokich oddechów.

2. Połóż się wcześniej spać

Ale jak mam się położyć wcześniej spać, skoro mi dnia na wszystko nie starcza? Jestem zmęczona, ciągle o czymś zapominam, gubię, rozrzucam.

Człowiek wyspany = człowiek szczęśliwy.

Spróbujesz dziś?

Może przez to będziesz musiała odłożyć niektóre rzeczy na jutro, może będziesz musiała komuś odmówić pomocy, ale zrób wszystko, żeby się wcześniej położyć. Chociaż pół godziny wcześniej?

Śpij 6-8 godzin. Zależy od organizmu. Obudzisz się wypoczęta ochrona na wyzwania, które przyniesie kolejny dzień.

Jak ja to robię?

Teraz już z automatu, ale gdy się uczyłam wcześniej chodzić spać, miałam ustawiony alarm na 21.30. Gdy dzwonił, to był znak, że od tej pory wykonuję tylko czynności zbliżające mnie do położenia się spać.

3. Przewietrz pokój przed snem

Rześkie górskie powietrze, zapach nadmorskiego wiatru… czujesz?

Przewietrzenie pokoju, w którym kładziesz się spać da Ci takie uczucie. Poczujesz się lżej, rozluźnisz napięte stresem całego dnia mięśnie. Wiem, to nie jest to samo, co wakacyjne powietrze, ale jego namiastka.

Jak poczujesz świeżość to od razu, z automatu każdy zaczyna głębiej oddychać. To też dobrze robi na sen.

Wietrz wieczorem. Nie szkodzi, że na zewnątrz jest zimno. Potem temperatura szybko wróci. Nie wierzysz przecież przez godzinę, starczy kwadrans.

Jak ja to robię?

Gdy idę się myć, wcześniej zaglądam do sypialni, aby otworzyć okno.

4. Chodź wyprostowana

a jak poprawić swój stan bardziej? ćwicz!

Zgarbiony człowiek jest odbierany przez innych jako smutny. Bo kto radosny chodzi ze spuszczoną głową i oczami w chodnik?

Zgniecione jelita, stłamszona przepona – trudne trawienie i oddychanie. Nie wspomnę już o bolącym kręgosłupie. Doskwiera Ci ból górnej czy dolnej jego części?

Ściągnij łopatki, unieść lekko głowę, napnij mięśnie pośladków. Możesz to robić gdy jedziesz do i z pracy, zmywając naczynia czy szczotkując zęby. Na prostowanie się nie trzeba specjalnego czasu. Wystarczy pamiętać, a po jakimś prosta postawa wejdzie Ci w nawyk.

Możesz do tego dołożyć krótkie ćwiczenia. W tym wpisie znajdziesz przykłady ćwiczeń dla zapracowanych.

Jak ja to robię?

Jak pamiętam, staram się stać prosto, ściągać ramiona, podwijać kość ogonową.

Co któryś dzień wykonuję ćwiczenia rozciągające, w domu przed pójściem spać, tak po prostu przez kwadrans.

5. Jedz powoli

Szkoda Ci czasu na jedzenie? Jesz w międzyczasie? Dojadasz zimny posiłek? Ja też tak kiedyś jadłam, aż dorobiłam się wrzodów. Niestety. 

Powolne konsumowanie to nie tylko unikanie chorób, ale i radość z jedzenia, delektowanie się smakiem i zapachem potraw. 

Chrupiąca rzodkiewka, pachnące truskawki, ciepły rosół, kwaśna surówka z pora. I jak, już nabrałaś apetytu? Dlatego właśnie powinnaś skupić się na jedzeniu i cieszyć tą chwilą.

Jeśli spojrzysz na posiłki z innej strony, to może nawet rozważysz gotowanie jako hobby?

Jak ja to robię?

Uczę się przeznaczać czas właśnie na posiłki, nie rozpamiętywać, ile to mam jeszcze rzeczy do zrobienia i jak czas mnie goni, ale po prostu jeść.

6. Życz ludziom szczęśliwego dnia

to nie tylko jak poprawić swój stan, ale i uprzyjemnić dzień innym

Mijając sąsiadkę, koleżankę w pracy, uśmiechnij się i żyć z jej szczęśliwego dnia. Zrób to na głos.

Życz szczęśliwego dnia po cichu, w myślach. Życz wtedy każdej osobie, którą mijasz. Kobiecie w autobusie, mężczyźnie po drugiej stronie chodnika. 

Oni tego nie usłyszą, ale zobaczą. Tak, zobaczą Twój uśmiech. Nie chcesz komuś poprawić dnia?

Życząc szczęśliwego dnia nie tylko dajesz szczęście innym ale i sobie. Jak już wspomniałam, uśmiechają się, ale i poprawia Ci się humor, bo czy można być smutnym, tyle razy powtarzając słowo „szczęście”?

Jak ja to robię?

Najczęściej, gdy stoję na przystanku, wracam na piechotę z pracy, wówczas życzę szczęśliwego dnia napotkanym osobom, oczywiście w myślach.

Robię to też na różnych spotkaniach, bo w różnych sytuacjach myślę, jak poprawić swój stan. Poczytaj o introwertyku na imprezie, a dowiesz się dokładniej.

7. Zjedz śniadanie

to pierwszy krok jak poprawić swój stan na dzień dobry

Znam takie istotki, które śniadań nie jadają. Bo nie mają czasu, bo nie są głodne, różne mają powody. Ale pewnie nie raz słyszałaś, że śniadanie to podstawa. Może coś w tym jest?

Nie wyobrażam sobie tak na czczo do południa. Potem z kolei duży obiad. Zastanawiam się, jak czuje się żołądek? Przez pół dnia pusto, a potem do pełna.

Śniadanie to też chwila obudzenia się, przywitania dnia. Do tego momentu jeszcze poruszam się trochę po omacku. Śniadanie to taki moment przełomu, gdy wchodzę w rzeczywistość.

Jak ja to robię?

Przygotowuję coś prostego, chleby ryżowy z masłem orzechowym lub dżemem. Lubię zjeść rano na słodko. Popijam rumiankiem, siedząc przy stole i patrząc w niebo. 5-10 minut dla mnie.

7 prostych sposobów jak poprawić swój stan

Który z 7 prostych sposobów jak poprawić swój stan spodobał Ci się najbardziej i chcesz go wdrożyć już od dziś?

Jeśli masz swój sposób, podziel się nim z nami, chętnie go poznam i dodam do tej listy.

życzę Ci dobrych wyborów

nad-zwyczajna Ela

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kalendarz wdzięczności PAŹDZIERNIK

kalendarz wdzięczności i tracker nastrojów na PAŻDZIERNIK

pobierz GRATIS teraz