fbpx
Jak być tu i teraz
małe kroki,  świadoma

Jak być tu i teraz, czyli gdzie i po co biegną moje myśli

Jak być tu i teraz, skoro mam tyle rzeczy na głowie, drugie tyle jeszcze chcę zobaczyć, a jeszcze trzecie tyle boję się przegapić. A nieugięta doba i tak ma tylko 24 godziny.

Był taki czas, że po pracy biegałam z zajęć na zajęcia, tak od 16 do 22.

Nie chciałam rezygnować z tych rzeczy. Jedne były mi potrzebne – angielski, a pozostałe sprawiały mi przyjemność – rysunek i korzyści dla zdrowia – fitness. Zastanawiałam się tylko, skoro lubię te zajęcia, to czemu jestem taka zmęczona i ciągle poddenerwowana.

Zaczęłam bardziej się przyglądać, w którym momencie ten stres się pojawia. Nie skupiałam się tylko na czynnościach, ale i na myślach. W którym momencie pojawia się stres, czy jak pomyliłam się w zadaniu lub sekwencji ćwiczeń, czy też może gdy w czasie rozciągania się nagle przypomni mi się, że mam dziś jeszcze cos przetłumaczyć.

Odkrycie.

Stresuje się myśleniem o tym, gdzie mam się przemieścić na kolejne zajęcia. Zamiast cieszyć się tym, co robię myślałam o tym, jak najszybciej znaleźć się w kolejnym miejscu.

Zrobiłam test jak być tu i teraz.

Starałam się najszybciej dotrzeć do miejsca, gdzie potrzebowałam. Gdy już się znalazłam na sali ćwiczeniowej, w klasie, myślałam tylko o tym, że jestem teraz na zajęciach, co robię teraz i starałam się to robić jak najlepiej.

I wiesz, pomogło.

Przestalam się napinać, cieszyłam się z tego, co robię.

Jestem pewna, że Ty też po pracy gdzieś biegniesz, że nawet w domu robisz wiele rzeczy i tylko myślisz o tym, co jeszcze i co jeszcze.

Zastanawiałaś się kiedyś spróbować, w ramach testu przez kilka, powiedzmy 7 dni myśleć tylko o danej czynności, którą wykonujesz?

Jeśli jest to dla Ciebie trudne, to jest wpis 7 sposobów na to, jak żyć chwilą obecną, sprawdź je.

Hmmm, tylko skoro mam nie myśleć o kolejnej aktywności to jak ten dzień ma być poukładany? – pewnie pytasz.

9 kroków do tego jak być tu i teraz – planuj i działaj

1. Wieczorem usiądź i wypisz wszystko co potrzebujesz lub chcesz zrobić kolejnego dnia. Tak po prostu na kartce. Kółko plastyczne, angielski, zakupy, praca domowa, obiad, poczta.

2. Policz, ile mniej więcej czasu każda z tych rzeczy Ci zajmie. Starczy na to wszystko dnia? Wydawało mi się, że z tyloma rzeczami nie zdążam. Rozpisałam więc wszystko na kartce i zobaczyłam, że to po prostu niemożliwe, bo te wszystkie czynności, które miałam w głowie zajmowały więcej czasu, niż miałam do dyspozycji.

Doba ma 24 godziny, 7 godzin śpisz, 8 pracujesz, 2 godziny spędzasz w komunikacji, ile Ci zostaje?

3. Wykreśl to, co jest najmniej pilne dopóty, dopóki zmieścisz się w dobie, uwzględniają czas na spanie. Zacznij od tego, co możesz przełożyć lub poczekać, aż sytuacja sama się rozwiąże.

4. Zorganizuj aktywności po kolei, według tego, jak bardzo Ci na nich zależy i czy nie da się ich jakoś połączyć. Ja często małe zakupy robiłam w luce czasowej między obiadem a zajęciami z tańca.

5. Przepisz na czysto teraz wszystko po kolei.

Przyjemniej planuje się w ładnym notesie, ale stara papierowa serwetka też się nada.

6. Spójrz na listę jeszcze raz, może coś nowego Ci wpadło do głowy?  Zapomniałaś o wstąpieniu do kwiaciarni? Przypomniałaś sobie, że o odebranie butów od szewca możesz kogoś poprosić?

7. Idź spać ze spokojna głową, że masz wszystko poukładane.

8. Od pobudki wykonuj wszystko na podstawie planu. Staraj się być w każdej czynności. Wszystko jedno, czy to będzie mycie zębów czy gotowanie obiadu. Domyślam się, że na początku to nie będzie łatwe. Dla mnie też nie było. Przywoływałam się w myślach „robisz teraz to, skup się na tym, myślami nie przyspieszysz dnia”.

Nie ma idealnego dnia, zawsze coś runie, wyrośnie lub ucieknie.

9. Uwzględniaj korekty. Jeśli coś wyjątkowego zdarzyło się, przejrzyj w myślach plan i zobacz, co jeszcze by tu odłożyć.

Inną kwestią jest pisanie dziennika wdzięczności, nazywa się tak ulotnie, a faktycznie to ciężka praca. Analizuję cały dzień, szukam w nim rzeczy, które już dawno przestałam doceniać. Dziennik pozwala mi spojrzeć na moje życie inaczej, zaczynam zauważać jak wiele mam. Jak chcesz, to opowiem Ci o tym, co daje wdzięczność, zapraszam.

życzę Ci czerpania przyjemności z każdej chwili Twojego dnia,

nad-zwyczajna Ela

jak być tu i teraz

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kalendarz wdzięczności WRZESIEŃ i tracker nastrojów

kalendarz wdzięczności i tracker nastrojów na WRZESIEŃ

pobierz GRATIS teraz