fbpx
jak odpocząć po świętach
świadoma

jak odpocząć po świętach – 5 sposobów

Jak odpocząć po Świętach, gdy trzeba wrócić do obowiązków domowych i pracy? Wystarczy bardzo niewiele – ciekawy pomysł i poczujesz się gotowa zacząć od nowa.

Nadmiar gotowania, przygotowań, gości. W umiarkowanym zakresie lubimy przyrządzić czasem coś dobrego, tęsknimy za ludźmi, chętnie sprawiamy komuś prezent i patrzymy na jego radość. (Jeśli nie przepadasz za ludźmi, sprawdź, jak ich polubić). W Święta jednak to się nawarstwia. Jeśli tak jak ja jesteś introwertykiem, to nadmiar emocji i wydarzeń męczy Cię pewnie jeszcze bardziej.

Pomyślałam, że podzielę się z Tobą moimi sposobami na odreagowanie wrażeń, jak odpocząć po Świętach – bez ludzi. Zamiast chęć ucieczki na bezludną wyspę (przecież trzeba wracać do pracy i codziennych obowiązków) zasugeruję Ci znalezienie przestrzeni z dobrze wykorzystanym czasem, dzięki któremu poczujesz się psychicznie wypoczęta.

Idź na spacer.

Nawet, gdy jest zimno, idź na spacer szybkim krokiem. Pamiętaj też, że nie ma złej pogody, tylko jest nieodpowiednie ubranie. Załóż na siebie to, co da Ci ciepło i wygodę. Nie musisz wyglądać ładnie, to już nie odwiedziny gości, ale Twój spacer.

Telefon zostaw w domu. Oddychaj głęboko.

Myśl tylko o tym, że idziesz, że oddychasz, że jesteś.

Chodź na takie spacery codziennie. Starczy pół godziny, nawet po Twoim osiedlu.

Poczytaj książkę.

Książka dobra na wszystko. Może dostałaś jakąś w prezencie i nie miałaś nawet kiedy jej przejrzeć. Jeśli nie, to zerknij na półkę i weź nawet coś, co już znasz. Czytaj, to Cię wyciszy i trochę oddzieli od codziennej krzątaniny. Poznaj korzyści czytania książek

Weź dłuższą kąpiel.

Woda działa kojąco. Nie tylko wody oceanu, ale i woda w wannie czy pod prysznicem. Zależy od tego, czym dysponujesz. Pamiętaj, aby się nie spieszyć. Użyję aż słowa celebrować, tak – celebruj siebie w tej kąpieli. Wszystko jedno, czy będziesz w tym czasie czytać książkę, słuchać muzyki, czy po prostu leżeć z zamkniętymi oczami. Celebruj tą chwilę. Poczytaj dalej o docenianiu swojego ciała.

Gimnastykuj się.

Wiem, czujesz się zmęczona, a ja każę Ci wysilić się jeszcze bardziej. Już wyjaśniam.

Twoja głowa i umysł są zmęczone, nerwy odreagowują to w ciele.

Wysiłek fizyczny przyniesie Ci wiele korzyści.

Po pierwsze sprawi, że nie będziesz myśleć o świątecznym galimatiasie. Po drugie w tym czasie wydzielają się tzw. hormony szczęścia. Po trzecie stres powoduje spięcia również w ciele, a gimnastyka je rozluźni. Jeśli nie masz swojego zestawu ćwiczeń, zainspiruj się tymi kilkuminutowymi ćwiczeniami.

Rysuj.

Czy umiesz, czy nie, to jest w tej chwili najmniej ważne. Tu chodzi o Twój spokój i moment pozbierania myśli, a nie o prezentowanie prac na wystawie.

Skup się na tym, co rysujesz. Bazgrol, rysuj szlaczki, kółka. Złap mazaki, będzie kolorowo, radośnie. Nie masz pomysłu, to pobierz pdf-y z instrukcją jak rysować krok po kroku Spróbuj. Nowy element na każdym obrazku jest oznaczony kolorem czerwonym.

Jest o wiele więcej sposobów jak odpocząć po świętach.

Wymieniłam tylko 5 dostępnych dla każdego z nas. Nie są do nich potrzebne ani specjalne warunki, ani umiejętności. Moim z kolei moim sposobem jest szydełkowanie. Poczytaj o hobby robótki. A jaki jest Twój sposób na odpoczynek?

nad-zwyczajna Ela

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kalendarz wdzięczności WRZESIEŃ i tracker nastrojów

kalendarz wdzięczności i tracker nastrojów na WRZESIEŃ

pobierz GRATIS teraz