fbpx
z czego dziś się cieszyć
spełniona,  tylko dziś

z czego dziś się cieszyć – 7 prostych ćwiczeń

Z czego się dziś cieszyć? Z rutyny dnia? Z doganiania uciekających godzin? Proponuję Ci 7 prostych ćwiczeń, które zmienią Twoje nastawienie.

Żyjesz swoim rytmem dnia, codzienne obowiązki, robisz, co możesz, żeby wszystko zmieścić w te ciągle kurczące się godziny. Wszystko po to, by na końcu paść ze zmęczenia i zanim wydaje Ci się, że zasnęłaś na dobre, dzwonek budzika.

Szczelnie wypełniona każda minuta dnia. Wszystko działa, jak w zegarku, ale Ty już tego nie czujesz. Każda czynność jest rutyną, wypełnieniem kolejnego zadania. Nawet czasem przez myśl Ci przejdzie, żeby zwolnic, odetchnąć, ale nic już nie wciśniesz między obowiązki dnia.

Z czego się dziś cieszyć – pytasz. Ja też się siebie kiedyś o to pytałam. Prawie wszystko szło z automatu. Praktycznie emocje można by wyłączyć. Od czasu do czasu na zewnątrz wychodziła tylko złość. Chcesz poczytać więcej o pozytywnych emocjach? Zebrałam też najpopularniejsze pozytywne słowa.

Moja prosta propozycja z czego dziś się cieszyć

Proponuję Ci kilka ćwiczeń, które stosuję sama. Nie wymagają one ani czasu, ani szczególnego miejsca, ani pieniędzy. Wymagają Twojej uwagi.

Każde ćwiczenie wykonaj tylko raz, jednego dnia, kolejność wybierz sama. Sprawdź, czy to coś zmieni, w Twoim nastawieniu.

Nie obarczam Cię kolejnymi obowiązkami, nie każę Ci niczego porzucać, zmieniać. W swojej wolności spróbuj raz każde ćwiczenie. Potem sama zdecydujesz, które ćwiczenie przypadnie Ci do gustu i które będziesz celebrować.

Przy każdym ćwiczeniu opowiem Ci też, jak ja je stosuje w moim zyciu.

życzę Ci dobrych wyborów

nad-zwyczajna Ela

.

1. Powiedz rano, że jesteś wdzięczna za nowy dzień 

Niewyspanie, wstawanie w nocy. W dzień czekasz, aż nadejdzie noc, a ta mija tak szybko, że wydaje Ci się, że dopiero co przymknęłaś powieki. Z czego dziś się cieszyć, pytasz.

Wiesz, że Twoje poranne nastawienie odbije się w wydarzeniach nowego dnia?

Uciesz się, nawet tak trochę na siłę, że się obudziłaś, że przed Tobą nowy dzień, pełen nowych wydarzeń, spotkań, myśli.

Jak ja to robię? 

Magicznym momentem jest dla mnie odsłonienie zasłon. Odsłaniając je, witam nowe przygody życia.

2. Bądź wdzięczna za otoczenie i najbliższych

Ponoć z rodziną to najlepiej na zdjęciu, ale czy tylko? Lepiej nie łączyć przyjaźni z pracą – znasz to stwierdzenie? Sąsiedzi – toż na „lepszych” pewnie nie mogłaś trafić.

Przebiegnij szybko w myślach, czy pomimo tych trudności, nie ma tam żadnej osoby, z którą Ci się przyjemnie spędza czas, dobrze dogaduje?

Podziękuj dziś za te osoby. Każda jest ważna, doceniaj ich.

Jak ja to robię? 

Piszę dziennik wdzięczności. Dziękuję za osoby, które spotkałam danego dnia. Pisząc, lepiej widzę z czego dziś się cieszyć.

3. Powiedz sobie „to będzie dobry dzień”

nawet jeśli pozornie nie masz z czego dziś się cieszyć

Budzisz się, jeszcze na wpół przytomna, z zamkniętymi oczami, a po głowie już myśli krążą jak wrony i kraczą. Tyle dziś mam biegania po urzędach … zawaliłam wczoraj w pracy, jak to teraz naprawić …  a co to jeszcze miałam kupić … jak nie zamówię teraz, to nie dotrze na czas … muszę to dziś załatwić, muszę to dziś zrobić, muszę dziś porozmawiać … Od budzika już wiesz, że dnia Ci nie starczy.

Jestem całym sercem z Tobą. Powiedz sobie, na przekór wszystkiemu, że „to będzie dobry dzień”. Wiem, nie łatwo w to uwierzyć, ale z czasem samo pozytywne nastawienie sprawi, że niemożliwe stanie się wykonalnym.

Jak ja to robię? 

Nie zawsze budzę się z entuzjazmem. Dlatego po prostu z rozsądkiem mówię sobie, że to będzie dobry dzień, choćby nie wiem co.

4. Bądź wdzięczna za łóżko i miejsce, gdzie śpisz

Materac masz twardy czy miękki? Poduszka puchata, płaska czy profilowana, a może w ogóle bez?

Krochmalisz prześcieradła czy wybierasz takie na gumkę?

Czysta, pachnąca pościel.

Pokój przewietrzony przed spaniem.

Zobacz, ile wspaniałości czeka na Ciebie!

To nie jest zwykłe łóżko, przeciętna pościel, to Twoje miejsce odpoczynku, regenerowania sił, wytchnienia po dniu pełnym emocji i obowiązków.

Jak ja to robię? 

Ścieląc łóżko, mówię mu do zobaczenia wieczorem.

5. Podziękuj za jedzenie i posiłki,

tak to jest to, z czego dziś się cieszyć

Jedzenie w biegu nie służy, o tym pewnie wiesz. Mi się czasem wieczorami zdarzało nie pamiętać, co jadłam w ciągu dnia. Jedzenie było tylko niezbędną koniecznością do tego, by żyć.

Potem zwolniłam. Jem o tych samych porach. Jest to też specjalny czas wytchnienia, oderwania się. 

Dla samego zaspokojenia głodu mogłabyś jeść kaszę z fasolą i popisać wodą, a jesz przecież różnorodnie. 

Zasmakuj się dziś w tym co jesz, niech to wygląda ładnie na talerzu, Powąchaj potrawę.

Jak ja to robię? 

Jem zawsze przy stole, smakuję i myślę sobie, że to dobrze mieć co jeść.

6. Podziękuj za to, że umiesz czytać i pisać

Od dziecka piszesz i czytasz. Czynności już zautomatyzowane. Twój umysł tak płynnie pracuje, że już nie zwracasz uwagi na ilość treści, jakie przyswajasz.

Pisząc najbliższą listę zakupów zrób to starannie. 

Czytaj książkę z poczuciem radości za dar czytania.

Wyobrażasz sobie życie bez pisania i czytania?

Nawet jeśli już prawie nic nie piszesz na kartce papieru to jest jeszcze komputer, komórka.

Chociaż z drugiej strony,  tym naszym świecie zalewu informacji może czasem lepiej byłoby nie umieć czytać….

Jak ja to robię?

Jak coś piszę ręcznie, staram się pisać wyraźnie i ładnie, dociągając każdą literę.

Uwielbiam czytać, nie wyobrażam sobie dnia bez przeczytania chociażby jednej strony książki.

7. Bądź wdzięczna za emocje

A na koniec przychodzi zmęczenie… 

W ciągu dnia masz w sobie wiele emocji, często skrajnych. 

Rezygnacja, gdy bezsilnie coś próbujesz już któryś raz, radość, gdy przyjdzie w końcu zamówiona paczka, złość, gdy tramwaj zatrzaśnie Ci drzwi przed nosem…

Emocje też po części kierują podejmowanym decyzjami. Ileż to razy powiedziałaś coś, czego żałujesz, smutek przekupiłaś bluzeczką, a z radości nie żałowałaś na prezent dla znajomej.

Dziś przyjrzyj się swoim emocjom.

Jak ja to robię?

W dzienniku wdzięczności opisuję wydarzenia i emocje, które im towarzyszyły.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

kalendarz wdzięczności PAŹDZIERNIK

kalendarz wdzięczności i tracker nastrojów na PAŻDZIERNIK

pobierz GRATIS teraz